Podržite nas!

Frljićev gay fašizam u Rijeci

09.10.2014 10:37

„Otkako je Oliver Frljić postao intendant riječkog HNK, u toj kući su se počele događati promjene, od kojih će najnovija zasigurno izazvati reakcije s klerikalne desnice. HNK u Rijeci odlučio je u povodu Dana neovisnosti preimenovati u Hrvatsko LGBT kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka i razviti zastavu duginih boja“ – izvješćuje Tportal  o novom incidentu kojim je intendant riječkog HNK-a, doseljenik iz Travnika u Bosni i Hercegovini, pokazao kako LGBT interesni lobi planira i dalje prelaziti okvire svoje već poznate nekulture, bahatosti i infantilnog kreveljenja u lice onima koji ga prisilno financiraju.

Uz sliku dva muškarca koji se ljube stavili su krilaticu „HETEROSEKSUALNOST JE OPIJUM ZA NAROD!“. Svoj bizaran potez vješanja LGBT zastave na pročelje kazališne kuće objasnili su porukom da se od sada riječki HNK „otvara prema manjinskim zajednicama koje u tom kazalištu nisu bile uopće ili adekvatno zastupljene. LGBT manjina neprestano je izložena diskriminaciji te joj se ustavno oduzimaju prava, što je vidljivo na posljednjem referendumu kojim je institucionalizirana homofobija“.

Dakle, na državni praznik je umjesto hrvatske zastave na riječko kazalište izvješeno jedno redikulozno ideološko obilježje koje podsjeća na dane fašizma u Rijeci kada se također jedna manjina preimenovanjima štitila od većine stanovništva. Sve do 20. listopada 1946. u riječkoj kazališnoj kući, tadašnjem Teatru Verdi, nisu se smjele izvoditi predstave na hrvatskom jeziku. Tog je datuma premijerno izvedena „Dubravka“ Ivana Gundulića, a uskoro i prva predstava opere i baleta „Nikola Šubić Zrinski“ riječkog skladatelja Ivana plemenita Zajca po kome je riječko kazalište 1953. dobilo svoje novo, hrvatsko ime. Iz tog iznimno važnog djela vezanog uz razdoblje Hrvatskog narodnog preporoda izdvojila se kasnije jedna od najpopularnijih hrvatskih budnica „U boj, u boj, mač iz toka, braćo!“ i zaživila samostalnim životom, kao i hrvatski pozdrav „Za dom, za dom (sad u boj)!“  Upravo je apsurdno da su nedavno dva Riječanina, Zoran Stevanović, izvršni direktor udruge „Korak ispred”, i Željko Jovanović, bivši ministar znanosti, obrazovanja i športa, prijavila FIFA-i hrvatskog reprezentativca Josipa Šimunića radi Zajčevog pozdrava.

Doduše, prvo takvo izrugivanje Hrvatskom nacionalnom preporodu i hrvatskoj nacionalnoj kulturi od strane LGBT udruga dogodilo se kada se komemoracija desetog po redu Queer Zagreb Festivala održala 2012. godine uz podizanje Bukovčeva platna nakon čega su na sceni uslijedile standardne vulgarnosti na kojima se temelji tzv. umjetnički izričaj tog festivala.

Frljićevu provokaciju osudile su čak i neke njegove kolege kao pokušaj eksploatacije LGBT manjine da prikrije situaciju kako Riječanima na kazališnom programu već dulje vrijeme ima za ponuditi samo jedno veliko „ništa“, što pokazuje da se on savršeno uklapa među netalentiranu ekipu s Queer Zagreb Festivala. Sreća je u nesreći da se čak i u liberalnom svijetu hrvatske kulture nakon ovog ispada postavlja pitanje tko je i zašto Frljića postavio na mjesto intendanta jedne hrvatske nacionalne kuće kada se radi o čistom alternativcu čije se umjetničko djelovanje temelji na ekscesima . Postavila ga je, naravno, neokomunistička vlast Grada Rijeke koja teško da će ga maknuti unatoč tome što je Oliver Frljić ovim svojim performansom vjerojatno prekršio zakon.

Isticanje LGBT zastave na državni praznik na pročelju riječkog HNK poslužilo je Oliveru Frljiću da na Dan neovisnosti nezasluženo dobije pažnju umjesto da se primjerice na taj dan priča o 230 pripadnika Hrvatske vojske s područja Rijeke i Opatije, Hrvatskog primorja i otoka, te Gorskog kotara koji su položili život u obrani Domovine od ljeta 1991. do konca 1995. Ili da se priča o problemima mnogih riječkih invalida Domovinskog rata.  Za te junake Frljića tog dana nije bilo briga da poradi njih izvjesi hrvatsku trobojnicu i šahovnicu već glumi brigu za jednu dobro protežiranu seksualnu manjinu koja svakodnevno dobiva i previše pažnje u hrvatskim medijima i čija se tzv. prava stavljaju iznad Ustava RH i iznad demokratski izražene volje većine naroda. Tko mu inače brani da kao intendant postavlja drame o problemima LGBT osoba u riječkom HNK?

Zašto Oliver Frljić ne može slaviti Dan neovisnosti kao i svi drugi hrvatski građani? Najviše zbog toga što taj praznik obilježava raskid državnopravnih sveza Republike Hrvatske s ostalim republikama i pokrajinama SFRJ. Jugoslavija je Odlukom Hrvatskog sabora tog dana prestala postojati.  Nekima je to bilo toliko bolno da žele negirati stvarnost i ponovno u Rijeku uvoditi Zakon o smiješnim i sramotnim imenima i prezimenima iz 1936. Jer Frljić je već najavio sljedeća preimenovanja riječkog HNK: u Antifašističko kazalište Ivana pl. Zajca i Srpsko kazalište Ivana pl. Zajca. Hrvatska javnost previše mirno prelazi preko ovakvih incidenata i zato su oni svaki puta sve brutalniji.

I roditelji Ivana pl. Zajca bili su došljaci iz Češke pa su ipak jako zavoljeli Rijeku i dali svome sinu hrvatsko ime, ne sluteći da će on postati jedna od najznačajnijih figura Hrvatskog narodnog preporoda. Tada se pomoću kulture i umjetnosti gradila hrvatska državnost, a danas država Hrvatska dopušta da se suvremeni došljaci poput Frljića, u nedostatku talenta i plemenitosti, s pozicija kulture i umjetnosti toj istoj državnosti izruguju.

 

Mislite li da je ovo važna tema? Podržite nas na Facebooku ili na jedan od načina navedenih ovdje.